» Epava motonavei "Transilvania", cu care occidentalii si-au facut croazierele de vacanta pe Mediterana pana in anii ‘70, este taiata in bucati si dusa la topit.
» Vasul s-a scufundat acum 29 de ani in Dana 18 din portul Galati.
Dupa 29 de ani de la scufundarea navei la Dana 18 din Portul Galati, epava motonavei "Transilvania" este scoasa la suprafata, bucata cu bucata. In perioada urmatoare, vor incepe si operatiunile de ranfluare a cargoului "Slatina", rasturnat in vara lui 1991 la Dana 35, din Portul Bazinul Nou. In mai 2007, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat portul Galati si a constatat la fata locului "efectele nepasarii si indolentei" autoritatilor de la departamentul transporturilor navale, care blocau operarea portuara la cele doua dane, asa ca in acest an ministerul a alocat 5,6 milioane euro pentru ranfluarea epavei motonavei "Transilvania" si alte 3,2 milioane euro pentru scoaterea la suprafata a epavei cargoului de 4.800 tdw "Slatina". Ranfluarea motonavei costa de fapt peste 14,3 milioane euro, restul de bani fiind acoperit de compania nationala Administratia Porturilor Dunarii Maritime.
In 1983, cand nivelul Dunarii a fost suficient de scazut, din ape a mai fost scoasa o parte a epavei, dar acum este scos restul, 3.500 tone de metal acoperit cu aluviuni. "Transilvania" a fost una dintre navele de lux ale flotei maritime romanesti, fiind cunoscuta ca "Lebada Mediteranei". Motonava a intrat in dotarea flotei romanesti in vara lui 1938, cand flota comerciala a fost dotata cu doua nave de pasageri moderne, "Transilvania" si "Basarabia", construite la santierele "Burmeister&Wein" din Copenhaga. "Transilvania" a acostat pentru prima oara in portul Constanta la 26 iunie 1938, iar "Basarabia" a venit in tara pe 26 septembrie. In anii ce au urmat, cele doua motonave au efectuat croaziere de lux pe Marea N