Companiile se angajeaza sa nu faca publicitate copiilor sub 12 ani la produsele alimentare si campaniile in scoli sunt interzise, potrivit noului cod etic pentru publicitatea adresata copiilor. Codul a fost lansat de catre Magor Csibi si prezentat joi in Parlamentul Romaniei. Propunerea a fost initiata ca reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor europeni - la nivelul UE existand aproximativ 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia 5 milioane fiind obezi.
Printre principalele masuri care sunt incluse in Codul etic se numara:
companiile semnatare ale codului etic nu vor face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptand produsele care indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale; companiile semnatare ale documentului nu vor efectuacampanii referitoare la produse in scoli primare, exceptand cazul in care ni se cere in mod specific sau se stabileste cu administratia scolii in scopuri educative.Codul a fost acceptat si urmeaza sa fie semnat de catre: Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg's, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods - o companie a PepsiCo si Unilever. Acest cod este deschis tuturor companiilor si institutiilor interesate.
Demersul completeaza o serie de initiative ale europarlamentarului Magor Csibi, in calitate de Vicepresedinte al Comisiei de Mediu si Sanatate Publica din PE, cum ar fi instituirea de noi reguli privind etichetarea alimentelor si interzicerea clonarii animalelor pentru productia de alimente.
"Astazi Romania devine prima tara din Europa care adopta un astfel de Cod etic. Ma bucura faptul ca am ajuns la un compromis cu toate partile interesante, intr-un timp relativ scurt. Astfel, am aratat ca suntem cu totii preocupati de viitorul copiilor