Producatorul de vin Jidvei, unul dintre principlii jucatori de pe piata locala, si-a propus pentru 2009 atingerea unei cifrei de afaceri de 120 mil. lei (33,3 mil. euro), in crestere cu 10% comparativ cu rezultatele acestui an.
"Factorii care vor influenta anul viitor rezultatele Jidvei tin de campania intensa de investitii din ultimii ani a companiei. Astfel, ne asteptam la o crestere a suprafetei productive de vita-de-vie ca urmare a intrarii pe rod a unora din suprafetele replantate. De asemenea, ne asteptam la cresteri datorate redesenarii portofoliului ce a avut loc in acest an, redesenare prin care s-a creat o mai clara prezentare a produselor in piata, vinurile fiind acum mult mai bine diferentiate (gama de vinuri demiseci, gama de vinuri seci)", a spus Cristian Fuga, directorul de marketing al Jidvei.
Compania avea programata pentru acest an finalizarea unei investitii de peste 11 milioane de euro in reabilitarea unei suprafete de 680 de hectare de vita-de-vie, proiect inceput in 2006.
Printre investitiile Jidvei programate pentru acest an s-au mai numarat demararea unui proiect pentru o crama noua, evaluat la peste 5 mil. euro si inceperea reconversiei a 100 de hectare de vita-de-vie prin schimbarea structurii de soiuri, proiect estimat la 2 mil. euro. Jidvei este unul dintre principalii producatori din industria vinului care exploateaza circa 1.925 de hectare de vita-de-vie in Podgoria Tarnave.
Perioada Sarbatorilor de iarna, care in mod traditional aduce cele mai mari volume producatorilor de profit, genereaza circa 12% din vanzarile Jidvei aferente intregului an. "Pentru perioada Sarbatorilor, ne asteptam la o evolutie similara celei de anul trecut, ceea ce inseamna o crestere cu 40% a vanzarilor fata de o luna obisnuita. In aceasta perioada estimam pentru Jidvei un volum de vanzari de 1.250.000 sticle, avand o valoare de aproxima