Compania americana Bechtel a anuntat ca va concedia aproximativ 2.300 dintre angajatii care lucreaza la Autostrada Transilvania.
Pentru a motiva decizia de concediere, managementul companiei a invocat intarzierea cu care Compania Nationala a Autostrazilor si Drumurilor Nationale a achitat datoriile catre firma americana. Potrivit reprezentantilor Bechtel, compania americana are de incasat suma de 27 de milioane de euro, in contul unor lucrari care au fost executate in prima jumatate a anului si care au fost certificate de consultantii angajati de catre statul roman inca din luna iulie. De asemenea, Bechtel are de recuperat 14,7 milioane de lei din TVA-ul platit statului roman.
In acest context, Michael Mix, managerul general al proiectului derulat de Bechtel in tara noastra, a declarat ca statul roman nu a pus la dispozitia constructorilor angajati de compania americana suprafetele de teren pe care ar urma sa fie construit segmentul de autostrada dintre Gilau si Suplacu de Barcau.
Posibilitatea opririi lucrarilor la Autostrada Transilvania a fost evocata prima data de Michael Mix acum doua luni, intr-un interviu publicat in exclusivitate de "Romania libera". El spunea atunci ca utilajele companiei au nevoie de suprafete mari de teren pe care sa lucreze si ca, in lipsa unui front mare de lucru, o parte dintre utilajele Bechtel, cum ar fi cele de excavat ori cele de terasat, sunt nevoite sa stea. Potrivit liderului sindical de la Bechtel, Mihai Lup, concedierile colective au fost anuntate printr-o nota interna primita de angajatii companiei americane. Oamenii care vor fi concediati vor primi cate doua salarii compensatorii.
La inceputul lunii noiembrie, Bechtel avea 2.700 de angajati. Deja de o luna, 100 dintre angajati si-au incheiat contractele de munca. Alti 200 urmau sa intre in somaj tehnic si sa primeasca 75% din salar