Chiar şi pe timp de criză, miliardarii autohtoni nu se tem să cheltuiască zeci de mii de euro pe obiecte de lux pentru a epata. Organizatorii de târguri de lux din întreaga lume au sfidat criza financiară şi n-au renunţat nici anul acesta la evenimentele deja consacrate. Ceea ce se dorea a fi replica fidelă a târgurilor internaţionale din renumita serie „Millionaire Fair“, evenimentul organizat de Romexpo şi Eurexpo, „Luxury Show“, este mai degrabă un eveniment monden.
Şi asta, în special prin modul în care este promovat, susţine directorul grupului de consultanţă CPP Management, Oliver Petcu.
Pentru că, afirmă el, cu câteva excepţii, brandurile de lux internaţionale s-au sfiit să participe, iar asta nu din cauza crizei financiare.
Maşină cu şofer în dotare
Cu toate că estimările referitoare la industria luxului din România arată că va urma un trend descendent care se va resimţi mai puternic anul viitor, bogaţii autohtoni nu s-au temut să cheltuiască zeci de mii de euro pe produsele expuse la „Luxury Show“.
Maşini care au în „dotări“ şofer, mini-piscine SPA de exterior, noile modele de telefoane mobile marca Vertu, un iaht ca al lui James Bond, dar şi mobilă din rădăcini exotice acoperită cu foiţă de aur sunt obiectele care au avut cel mai mare succes printre miliardarii români.
A doua mare ţară din Europa de Est, România este una dintre cele mai atractive pieţe pentru brandurile de lux internaţionale.
Şi asta pentru că, la fel ca şi în Ucraina, Rusia, Serbia, Croaţia şi Bulgaria, creşterea pe acest segment este alimentată şi de o puternică componentă de snobism, susţine CPP Management. Iar românii, ca şi vecinii ucrainieni, investesc mult în produsele de firmă.
Astfel, nu este de mirare că la ediţia din acest an a „Luxury Show“ s-au vândut nouă telefoane