Şcolile şi liceele vor fi ierarhizate, până în 2011, după performanţe şi după gradul de rezolvare a unor probleme sociale, cum ar fi abandonul şcolar, iar toate informaţiile, de la rapoarte de inspecţie la avize sanitare, vor apărea pe un site public, în cadrul unui proiect ministerial. Proiectul „Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar“, care va fi finalizat la 1 octombrie 2011, este elaborat de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), instituţie din cadrul Ministerului Educaţiei. „Am început acest demers pentru că atât statisticile europene, cât şi investigaţiile noastre arată că şcoala românească are multe puncte slabe. Mai mult de jumătate din elevii noştri nu înţeleg ce citesc, adică se confruntă cu ceea ce se cheamă analfabetism funcţional. Între 10% şi 15% din cele 1.000 de şcoli pe care le-am inspectat nu îndeplinesc condiţiile minime de calitate. În momentul în care vom finaliza acest proiect, toate problemele vor fi publice şi uşor accesibile, iar ministerul va putea trece la rezolvarea lor“, a precizat preşedintele ARACIP, Şerban Iosifescu. Proiectul ARACIS cuprinde realizarea unei „hărţi a riscului educaţional“, care să plaseze şcolile de stat şi private într-o ierarhie. ARACIP a stabilit deja un număr de standarde de referinţă după care vor fi catalogate şcolile, în funcţie de anumiţi indicatori de risc şi performanţă. Programul cuprinde şi lansarea unui site unde să fie prezentate toate şcolile româneşti, descrise în detaliu, de la catalog, dotări, număr de elevi, dosare de inspecţie, avize sanitare, numărul de burse sociale, de premii, la proiecte educaţionale şi cifre privind abandonul şcolar. Scopul proiectului este clarificarea modului în care trebuie să se intervină, punctual, în instituţiile de învăţământ din România. Costurile totale ale program