Imbuteliatorul local al produselor din portofoliul PepsiCo si Prigat si-a incetinit cresterea vanzarilor pe piata romaneasca in al treilea trimestru, fata de prima jumatate a anului.
Pepsi Americas, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul PepsiCo si Prigat, si-a incetinit cresterea vanzarilor pe piata romaneasca in T3, raportand la noua luni un avans de 12% pe segmentul carbonatatelor si 6% pe necarbonatate, in volum.
In primul semestru al anului, ratele de crestere in volum fata de aceeasi perioada din 2007 au fost de 16%, respectiv 8%, potrivit rapoartelor financiare ale Pepsi Americas.
"Vanzarile totale ale companiei in trimestrul al treilea al anului reflecta diminuarea usoara a consumului pe piata bauturilor racoritoare, comparativ cu prima jumatate a anului. Ne asteptam ca in ultimul trimestru consumul sa ramana la un nivel constant, comparativ cu T3, iar perioada sarbatorilor sa aduca un varf de vanzari pe piata de profil", a declarat Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania.
Anul trecut, producatorul a realizat o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 195 mil. euro, in linie cu dinamica pietei locale de bauturi racoritoare. Cresterea consumului de sucuri in 2007 a fost impulsionata de temperaturile foarte mari din sezonul cald, lucru care nu s-a repetat si in acest an, astfel incat producatori precum Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas si Parmalat au raportat in 2008 diminuari ale ratelor trimestriale de crestere la nivel local.
Primele semne ale diminuarii consumului pe piata locala de soft drinks (bauturi racoritoare) vin pe fondul propagarii efectelor crizei financiare globale in Romania.
Inca din prima jumatate a anului s-a resimtit o incetinire a cresterii consumului de bauturi racoritoare la nivel local: avansul segmentului de bauturi carbogazoase a ajuns la 2% in S1 fata de aceeasi perio