Efectele prabusirii vanzarilor de masini noi se vad deja in afacerile companiilor de asigurari, care incetinesc semnificativ pe segmentul politelor Casco.
Allianz-Tiriac, cel mai mare asigurator de pe piata locala, a inregistrat in luna noiembrie o incetinire semnificativa pe segmentul asigurarilor auto Casco pentru persoane fizice, din cauza scaderii drastice a vanzarilor de masini noi.
"In noiembrie a avut loc o incetinire semnificativa a cresterii pe auto, in principal la persoanele fizice. Daca in alte luni cresterea vanzarilor de Casco pentru persoane fizice era de 30% fata de aceeasi luna din 2007, in noiembrie cresterea a coborit la 7-8%", a declarat intr-un interviu acordat ZF Aurel Badea, director executiv de asigurari generale in cadrul Allianz-Tiriac.
Allianz-Tiriac este cea mai mare companie de pe piata asigurarilor auto Casco. La nivelul anului trecut, vanzarile de astfel de polite catre persoane fizice reprezentau 10% din totalul primelor brute subscrise pe Casco, restul provenind din segmentul corporate.
"La persoane juridice nu se vede inca un impact major al scaderii vanzarilor de masini, este devreme. Companiile inca isi consuma bugetele pe 2008. In ianuarie intentionam sa lansam un produs nou pentru companii care sa compenseze incetinirea cresterii", explica Badea.
In noiembrie vanzarile de masini noi au scazut cu 50%, iar luna decembrie a inceput cu aceeasi tendinta. Aceasta scadere va afecta businessul asiguratorilor cu polite Casco, segment pe care multe companii s-au bazat pentru a castiga cota de piata si a-si majora afacerile de la un an la altul.
"Vanzarile de masini noi sunt motorul principal de crestere, dar piata nu depinde numai de ele, ci si de cele second-hand. Daca vanzarile de second-hand vor stagna, atunci nici portofoliile asiguratorilor nu vor mai creste", spune Badea, care activeaza din 1