Un Opel hiperactiv, arţăgos şi „însetat“, potrivit pentru cei stresaţi de recesiunea economică, dar totuşi afectaţi prea puţin de ea. Sursa: Opel
În vremuri de recul economic, atunci când timpul înseamnă mai mult decât oricând bani, ce poate fi mai potrivită decât o maşină mică, nervoasă, care să te răcorească măcar prin sprinturi inutile între două ambuteiaje? Asta, desigur, dacă nu reuşeşte să te ducă în timp la întâlnirile importante.
Am testat recent compactul sportiv Opel Corsa GSi şi am concluzionat că există premise pentru ca întârzierile să nu devină musai o regulă. E drept, pentru ca acest lucru să se întâmple mica sportivă are nevoie şi de o minte limpede îndărătul volanului, dar şi de un strop de înţelegere din partea traficului. Cu sau fără conjuncturi favorabile a fost limpede că GSi-ul se agită cu spor, chiar dacă pentru 17.900 de euro - preţ de listă - şi destul de mulţi alţi bani - penalizare de urgenţă, la pompă.
150 de „cai“ sub capotă
Sub capotă se găseşte motorul turbo de 1.6 litri pe care îl cunoaştem de la versiunea OPC (20.500 de euro cu toate taxele). Aici, propulsorul dezvoltă „doar“ 150 de cai-putere, cu 42 mai puţini decât în cazul variantei pursânge.
Chiar dacă poate părea un compromis prea puţin lăudabil, alegerea GSi-ului capătă sens chiar şi dincolo de raţiunile strict pecuniare. 150 de „căluţi“ nu-s de colo, mai cu seamă pe o maşină de mici dimensiuni, iar sprintul de la zero la 100 km/h, care durează opt secunde, stă mărturie în acest sens.
La volan, în traficul de zi cu zi, cel mai plăcut aspect rămâne, fără doar şi poate, cuplul maxim generos (210 Nm), disponibil sub 2.000 rpm şi prezent pe o plajă largă de turaţii (până la 5.000 rpm). Acest detaliu asigură un confort deosebit, prin faptul că maşina răspunde viguros la orice apăsare a pedalei de acceleraţ