Pe o piata estimata de specialisti la peste 28 mld. euro in 2008, marii jucatori din comertul modern si-au continuat expansiunea pe piata autohtona anul acesta, mizand pe cresterea puterii de cumparare a consumatorilor.
Carrefour, cel mai dinamic an de la intrarea in Romania
Pentru retailerul francez, anul 2008 a reprezentat unul dintre cei mai activi in ceea ce priveste expansiunea pe piata din Romania. Anul acesta, Carrefour a deschis nu mai putin de 10 hypermarketuri, fata de doar 4 in 2007.
Pe langa extinderea retelei de hipermarketuri, retailerul francez are o prezenta activa si pe segmentul supermarketurilor, prin reteaua Carrefour Express.
Dupa ce in toamna anului trecut a preluat lantul de 21 de magazine Artima, pentru care a platit 55 mil. euro, in 2008, Carrefour a inceput procesul de remodelare a acestor unitati sub brandul Carrefour Express. Astfel, pana la sfarsitul acestui an, 20 de magazine Artima vor fi transformate in Carrefour Express.
Aceste noi deschideri vor contribui la o crestere de circa 15% a cifrei de afaceri a reteilerului francez, fata de anul precedent. Daca in 2007 Carrefour a inregstrat o cifra de aceceri de 866 mil. euro, pentru 2008 reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de circa 1 mld. euro.
Metro Cash&Carry a reinceput expansiunea in Romania
Dupa o perioada de 3 ani in care s-a concentrat doar pe consolidarea si dezvoltarea magazinelor deja existente, Metro Cash & Carry Romania a reluat anul acesta procesul de expansiune la nivel national prin deschiderea celui de-al 24-lea centru de distributie la Deva, in urma unei investitii de aproximativ 20 milioane euro.
Magazinul din Deva are o suprafata de vanzare de peste 8.700 m.p si ofera un sortiment de 17.500 produse alimentare si nealimentare. In plus, centrul de distributie are peste 350 locuri de parcare si 226 de angaj