Aproape 15% dintre unităţile de învăţământ de stat nu îndeplinesc standardele minime de calitate. Procentul a rezultat în urma evaluării a o mie de şcoli, realizate de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Evaluatorii au ţinut cont, printre altele, de calitatea personalului didactic angajat, de dotările speciale ale şcolii, precum şi de rezultatele la învăţătură ale elevilor, prezenţa la cursuri şi rezultatele dascălilor. Astfel, s-a constatat că mai multe şcoli nu dispun de rampe sau ascensoare pentru accesul copiilor cu handicap, şi nici de toalete special amenajate. O altă problemă este lipsa personalului cu înaltă calificare, cum ar fi profesorii cu grad didactic.
În aceste condiţii, ARACIP intenţionează să dezvolte un sistem naţional de management şi de asigurare a calităţii, prin care să se asigure creşterea competivităţii şi a eficienţei sistemului de învăţământ preuniveristar. Acest sistem ar trebui să devină operaţional cel târziu la data de 31 octombrie 2011. Proiectul implementat de agenţie, în valoare de cinci milioane de euro, este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. (M.B.)
Aproape 15% dintre unităţile de învăţământ de stat nu îndeplinesc standardele minime de calitate. Procentul a rezultat în urma evaluării a o mie de şcoli, realizate de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Evaluatorii au ţinut cont, printre altele, de calitatea personalului didactic angajat, de dotările speciale ale şcolii, precum şi de rezultatele la învăţătură ale elevilor, prezenţa la cursuri şi rezultatele dascălilor. Astfel, s-a constatat că mai multe şcoli nu dispun de rampe sau ascensoare pentru accesul copiilor cu handicap, şi nici de toalete special amenajate. O altă problemă este lipsa personalului cu