Poate ca producatorii auto germani nu se vor confrunta cu criza existentiala care i-a impins pe cei americani sa ceara ajutor din partea guvernului, insa industria auto germana se pregateste pentru ceea ce va fi probabil un declin de durata, scrie International Herald Tribune.
Toti producatorii germani importanti, de la Volkswagen la Porsche, isi restrang productia pe perioade mai mari decat in mod normal in timpul sezonului sarbatorilor, sperand sa faca fata scaderii cererii pentru automobilele pe care le produc.
In acelasi timp, acestia incearca sa faca tot posibilul pentru a evita subiectul sensibil al disponibilizarilor, desi majoritatea analistilor cred ca astfel de masuri vor mai putea fi evitate doar in urmatoarele cateva luni.
Desi producatorii germani nu se confrunta cu pierderi de amploarea celor suferite de producatorii americani, vanzarile de automobile s-au prabusit de la reizbucnirea crizei financiare la mijlocul lunii septembrie.
In cea mai mare parte a acestui an, vanzarile pareau sa fie similare cu cele din 2007. In noiembrie insa, acestea au inregistrat o scadere de 18%, conform Asociatiei Germane a Industriei Auto.
Exporturile, vitale pentru producatorii germani, au stagnat de asemenea in noiembrie in conditiile in care mari piete emergente precum cea a Rusiei si Chinei nu au mai protejat producatorii in fata evaporarii cererii.
"Piata auto inregistreaza un declin ce nu a mai luat o astfel de forma pana acum si o astfel de viteza", spune presedintele asociatiei, Matthias Wissman. "Criza nu se limiteaza la o singura tara, ci loveste toate pietele importante din lume".
CEO-ul Porsche, Wendelin Wiedeking, a declarat ca industria opereaza "auf Sicht", o expresie germana ce indica dorinta de a face planuri numai pe termen scurt.
Conform datelor asociatiei, industria auto germana avea 750.000 de angajati in 20