Ioana Manea a intrat în publicitate jucându-se cu reclame la scutece de unică folosinţă. Mulţi ani, Ioana Manea a fost angajată în agenţii multinaţionale. A învăţat multe. Într-o zi s-a trezit cu ideea că îşi doreşte să fie „omul orchestră” şi să trăiască pe cont propriu. A avut norocul să intre în publicitate în 1996, când industria comunicării abia se contura. Tocmai părăsise funcţia de director editorial al Editurii Teora. A mers la un interviu pentru un job de copywriter, neştiind foarte bine ce înseamnă.
„M-am distrat o săptămână imaginându-mi spoturi pentru scutece de unică folosinţă”, îşi aminteşte Ioana Manea. „Distracţia” a ajutat-o să se angajeze copywriter la Leo Burnett & Target.
În mai puţin de o lună ideile creative propuse de Ioana Manea au ajutat agenţia să câştige pitch-ul pentru Fondul Mutual Transilvania. A fost promovată. „Din primul meu salariu mi-am cumpărat un palton zdravăn de iarnă”, îşi povesteşte Manea.
A învăţat cele mai multe „lecţii” de strategie şi publicitate la Leo Burnett, unde a lucrat pe multe conturi. Cel mai mult a muncit pentru Procter & Gamble.
„Acest client este «blestemul» oricărui om de agenţie pentru că e dificil, pretenţios şi foarte conservator în privinţa asumării riscurilor. Făceau reclame «pe calapod»”, declară Ioana Manea.
Privind înapoi (fără mânie), Manea consideră că experienţa pe acest cont a fost o şcoală foarte bună de marketing şi de gândire strategică. „Oricum, creativitatea nu se învaţă, o ai sau nu...”, crede Manea.
A plecat nemulţumită de la Grey
După patru ani de Leo, a vrut să facă o schimbare, aşa că a acceptat oferta lui Mihai Vârtosu, pe atunci Managing Director la Grey Bucureşti. În cadrul agenţiei a avut atribuţii de om de New Business, creaţie şi planificare.
A părăsit Grey nemulţumită