Dupa ce s-a vazut cu sacii de voturi in caruta, atatia cati au fost ei, actualul guvern a comis o ultima ticalosie, de adio.
Triplarea taxei auto, peste noapte, pentru masinile second hand este o lovitura sub centura data multor romani in prag de Sarbatori.
Atunci cand, pentru a nu renunta cu totul la acest venit bugetar consistent aflat sub tunurile Comsiei Europene, Executivul a decis sa ia bani cu atat mai multi cu cat masina e mai noua, efectele erau previzibile.
Era firesc sa ne trezim cu o explozie a inmatricularilor de masini vechi, devenite de doua ori mai tentate: si mai ieftine, si taxate mai putin. Dupa cum fireasca era si scaderea vanzarilor de masini noi.
Criza financiara, si ea previzibila pentru profesionisti, a transformat aceste efecte intr-un adevarat dezastru pentru producatorul autohton de automobile. Dacia gafaie, isi trimite oamenii in somaj tehnic iar, pe unii dintre acestia chiar ii disponibilizeaza.
Cand decizia a fost luata la Palatul Victoria, toate acestea au fost ignorate sau asumate? In primul caz vorbim de crasa incompetenta, in cel de-al doilea de iresponsabilitate si cinism.
Dupa ce Dacia a intrat in picaj, guvernul a descoperit ca ceva trebuie facut. Initial s-a vorbit despre suspendarea taxei pe o anumita perioada. Visteria e insa goala, iar bugetul, si asa deficitar, nu-si permite sa piarda o asemenea sursa grasa. Si-atunci executivul a intors din nou taxa. Masinile vechi vor fi taxate cu mult mai mult, de trei ori mai mult.
Hotararea a fost luata peste noapte, cu aplicabilitate aproape imediata lovindu-i in plin pe oamenii care-si cumparasera masini la mana a doua, pe care, incepand cu 15 decembrie, nu le mai pot inmatricula decat daca platesc noul cuantum, in multe cazuri mai mare decat chiar valoarea autoturismului.
Ultimele zile inai