Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al MUller Dairy Romania, grupul german care a intrat in vara acestui an pe piata locala a iaurturilor, sustine ca acest segment va continua sa inregistreze un ritm de crestere de doua cifre in 2009 si ca vor exista producatori care vor incepe sa reduca preturile la anumite branduri.
"Romania va fi afectata de criza financiara in aceeasi masura ca si restul lumii, 2009 urmand a fi un an dificil. Piata iaurturilor mai are insa foarte mult pana isi va atinge potentialul, de aceea va continua sa inregistreze cresteri de doua cifre", declara Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al companiei.
Potrivit lui Granat, numai anul acesta piata iaurturilor a inregistrat o crestere de 13% in volum si de 18% in valoare, in timp ce consumul per capita a ajuns de la 3,5 kilograme in 2007 la aproape 4 kilograme anul acesta.
Cu toate ca filiala locala a MUller se confrunta cu primele efecte ale crizei financiare la doar trei luni de la momentul intrarii in piata, reprezentantul producatorului german de iaurturi sustine ca planurile companiei nu s-au schimbat.
"Noi privim piata din punct de vedere al potentialului. Avem un plan de trei ani pe care il urmam, dar in acelasi timp urmarim tot ceea ce se intampla din punctul de vedere al competitiei si al obiceiurilor de consum. In acest moment evaluam fiecare pas pe care il facem, dar deocamdata nu schimbam nimic. Daca va fi nevoie sa facem modificari anul viitor, le vom face", spune el.
Granat sustine ca principalele trenduri ale pietei de iaurturi sunt in prezent cresterea consumului "on the go" (din mers), inregistrandu-se o majorare a vanzarilor la iaurturile de baut si la produsele inovative fata de cele traditionale.
"Consumatorul roman incepe sa fie mai implicat in achizitie si mai interesat de marca pe care o cumpara. Nu mai cumpara orice