Bruce Thomas si-a inceput cariera in industria auto la varsta de 12 ani, cand spala masini in cadrul dealership-ului General Motors al tatalui sau. In decursul timpului lucrurile au evoluat. In liceu a ajuns sa schimbe uleiul masinilor, iar in perioada facultatii a vandut primul sau Pontiac, scrie International Herald Tribune.
Angajamentul pe care el si l-a luat fata de o industrie cu traditie in America, jumatate din interes, jumatate din placere, nu l-a tradat niciodata. El a preluat cele doua dealership-uri ale familiei sale, ce l-au ajutat in timp sa stranga o mica avere. Bruce Thomas si-a demonstrat generozitatea prin contributii generoase catre bisericile locale, echipele sportive ale scolilor din zona, competitiile caritabile de golf si nu in ultimul rand catre un grup ce ajuta femeile sa isi gaseasca slujbe la iesirea din inchisoare.
In conditiile actualei crize insa, intregul succes caruia antreprenorul i-a pus bazele pare a se evapora.
Trec zile intregi fara ca el sa mai incheie vreo vanzare. Datoriile sale cresc vazand cu ochii. Prietenii ii ofera bani pentru a putea face fata situatiei. "Incerc sa supravietuiesc din pozitia mea de vanzator de autotmobile", a marturisit Thomas, acum in varsta de 59 ani, "si nu stiu daca acest lucru este posibil."
Insa orice ajutor guvernamental primit de producatorii auto din Detroit (GM, Ford si Chrysler) este foarte posibil sa vina mult prea tarziu pentru mii de dealeri ce vand branduri americane, asa cum este si cazul lui Thomas.
Asociatia Nationala a Dealerilor de Automobile din SUA previzioneaza ca aproximativ 900 din cei 20.770 de dealeri de masini noi vor iesi din aceasta afacere anul acesta, iar analistii acestui sector sunt de parere ca numarul dealership-urilor ce nu vor putea face fata situatiei ar putea creste la valori mai mari de patru cifre anul viitor. Chiar daca Ford, Chrysler