"Scriitorul este, inainte de toate, un povestitor, dar nu unul care bate cimpii", a spus cunoscutul realizator de talk-show care a lansat cel mai recent roman al sau la Iasi. Pe Stelian Tanase il stim cu totii de pe sticla, fiind, probabil, dupa Silviu Brucan, cel mai longeviv personaj de talk-show. Lumea televiziunii i-a oferit lui Stelian Tanase cadrul pentru cel mai recent roman al sau, "Maestro", pe care autorul l-a lansat in aceste zile la Iasi. "Maestro" nu se reduce insa la un roman despre televiziune, tine sa spuna Stelian Tanase, care se considera, inainte de toate, scriitor. Televiziunea si filmele au fost - spune el - doar o sursa de venit si o resursa pentru cartile sale. Profunzimea cartii "Maestro" - o drama in care se intilnesc deopotriva absurdul, grotescul, umorul negru si limbajul trivial - trebuie cautata in alta parte. "E o poveste despre amor, tradare si moarte", isi avertizeaza scriitorul cititorii inca de la prima pagina, prin vocea unei eroine a cartii. Personajul principal, Maestro insusi, este un roman exilat. Tema exilului l-a preocupat, de altfel, pe Stelian Tanase de multi ani, iar de aici s-a nascut si ideea acestui roman gros, de 587 de pagini, care curge ca o poveste rostita pe nerasuflate, asa cum de altfel a si fost scrisa. "In urma cu zece ani am fost la Paris pentru o cercetare care privea exilul cultural romanesc si am facut interviuri cu toti intelectualii marcanti care traiau acolo de decenii, pe baza unui chestionar obisnuit, sociologic. Nu ma interesau anumite personaje, ci in general reprezentantii exilului romanesc, fenomenul acesta al destararii", spune Stelian Tanase. De la acest portret al exilatului roman, scriitorul s-a gindit initial sa scrie un scenariu pentru un film, iar cind a ajuns la final - il propusese deja citorva producatori - a realizat ca nu surprinsese de fapt "miezul" a ceea ce voise el sa spuna. "Scenari