Astfel s-ar putea numi faptuirea de acum cateva zile a pictorului Augustin Costinescu de la Cazinoul din Sinaia. Unde a fost oficiata instituirea "Colectiei de arta Maria si Augustin Costinescu", rezultata ca urmare a donatiei artistului catre Primaria orasului Sinaia a o suta de tablouri in ulei si a cinci zeci de desene si lucrari de grafica de sevalet. Gest ctitorial ce incununeaza patru decenii de stralucita cariera artistica a pictorului. Care, cu putin timp in urma, si-a serbat si 65 de ani de viata.
Este meritoriu actul cultural si institutional savarsit in fosta capitala estivala a regilor Romaniei. Desi initiativa artistului poarta vadit in sine nazuinta mai mult decat grijulie de a asigura posteritatea bine chivernisita a propriei opere! Consensul realizat cu edilii orasului si cu animatorii actuali si intreprinzatori ai vietii artistice si culturale locale a generat aceasta forma de implant patrimonial. Care marcheaza o premiera, prin amploare si consistenta valorica, in experienta de pana acum a comunitatii sinaiene.
Preocuparea unora dintre artistii nostri contemporani de a-si institutionaliza, inca din viata, mostenirea artistica si profilul spiritual, adesea cu pretul unor impovaratoare eforturi materiale, juridice si organizatorice, a devenit in ultimii ani simptomatica. Sunt notorii "odiseele" unor astfel de donatii, colectii personale si muzeale, viabile astazi si intrate deja in constiinta colectiva a comunitatilor care le-au adoptat. Ma gandesc la "colectiile" devenite bunuri publice: Ion Irimescu, de la Falticeni; Eugen Dragutescu, de la Savarsin; Vasile Grigore de la Bucuresti; Spiru Vergulescu, de la Slatina; Peter Jecza de la Timisoara; Ion Vlasiu la Bistra-Mures, Ovidiu Maitec la Arad ...
Augustin Costinescu si-a dobandit prestigiul de colorist virtuoz, pictor al exuberantei solare si al transparentelor infinitezima