Sa vezi imaginea de ansamblu. Pentru Dominic Lowe, managing director la Green & Black's, acesta este cel mai important lucru. Mai important chiar si decat plantarea arborilor de cacao in Belize.
Green si Black nu sunt doi domni experti in ale afacerilor, asa cum multi s-ar fi putut astepta. De fapt, acestia nici nu exista. Iar denumirea companiei producatoare de ciocolata organica cu peste 70% cacao nu face altceva decat sa se prezinte drept "verde si neagra".
Pentru managing directorul uneia dintre cele mai mari companii producatoare si distribuitoare de ciocolata din lume, Green & Black's a fost o provocare. Lowe a intrat in aceasta firma abia dupa ce fusese achizitionata de Cadbury Schweppes, in 2005. Lansata in 1991 in Marea Britanie, compania a reusit in cativa ani sa ajunga printre cele mai bune din Anglia. Acum este una dintre cele mai bune din lume.
O mare parte din merit ii apartine lui Lowe, supranumit si "regele ciocolatei", care a reusit sa transforme un jucator de nisa (Green & Black's produce numai ciocolata neagra organica) intr-un brand multinational. Promovarea a avut un rol important in acest succes, spune Lowe. "Mai intai am plantat un milion de arbori de cacao in Belize. Apoi am cumparat toate ingredientele la preturi corecte. Am mentinut relatiile de prietenie cu indienii maiasi, cei care ne ingrijesc arborii. Am nascocit retete inedite de ciocolata organica premium si apoi am povestit lumii despre toate astea", povesteste Lowe tolanit pe patul imens acoperit cu ciocolata care se afla chiar in vitrina unuia dintre magazinele Green & Black's din Marea Britanie.
Sa aiba succes in Anglia inseamna mult, dar sa devina un brand de valoare multinationala este enorm, sustin analistii care i-au urmarit evolutia. Mai ales in conditiile in care Cadbury planuieste sa transforme marca intr-una de renume mondial. Cu ajutorul lui Lowe,