Aeronava prezidenţială "Carpaţi", un Boeing 707, are aproape 35 de ani. Ieri, din cauza unei defecţiuni tehnice, a ratat decolarea spre Belgia, preşedintele Traian Băsescu fiind nevoit să plece, la Summitul de iarnă al Uniunii Europene de la Bruxelles, cu avionul de rezervă. "Bătrânul vultur", cum îi spun specialiştii de la compania Romavia vechiului Boeing prezidenţial, a fost cumpărat pentru Ceauşescu, în urmă cu 35 de ani, fiind la acea vreme unul dintre ce Aeronava prezidenţială "Carpaţi", un Boeing 707, are aproape 35 de ani. Ieri, din cauza unei defecţiuni tehnice, a ratat decolarea spre Belgia, preşedintele Traian Băsescu fiind nevoit să plece, la Summitul de iarnă al Uniunii Europene de la Bruxelles, cu avionul de rezervă. "Bătrânul vultur", cum îi spun specialiştii de la compania Romavia vechiului Boeing prezidenţial, a fost cumpărat pentru Ceauşescu, în urmă cu 35 de ani, fiind la acea vreme unul dintre ce
Aeronava prezidenţială "Carpaţi", un Boeing 707, are aproape 35 de ani. Ieri, din cauza unei defecţiuni tehnice, a ratat decolarea spre Belgia, preşedintele Traian Băsescu fiind nevoit să plece, la Summitul de iarnă al Uniunii Europene de la Bruxelles, cu avionul de rezervă.
"Bătrânul vultur", cum îi spun specialiştii de la compania Romavia vechiului Boeing prezidenţial, a fost cumpărat pentru Ceauşescu, în urmă cu 35 de ani, fiind la acea vreme unul dintre cele mai bune aparate din lume.
Anii au trecut şi aeronava Boeing 707 "Carpaţi" dă semne de oboseală. Avionul nu are voie să aterizeze pe nici un aeroport din lume întrucât nu mai corespunde normelor de siguranţă şi poluare impuse de organismele abilitate, dar, fiindcă la bordul lui se află şeful statului român, i se face o concesie. În CSAT s-a pus de nenumărate ori problema achiziţionării a două aeronave moderne, una pentru şeful statului şi alta pentru premier şi şef