Noul terminal pe care Grupul Rompetrol l-a construit in largul Marii Negre in perioada 2007 - 2008 pune in dificultate activitatea Oil Terminal (OIL), in conditiile in care Rompetrol Rafinare detinea cea mai mare cota in afacerile operatorului portuar, care pana acum a beneficiat de o pozitie de monopol in ceea ce priveste tranzitul cu produse petroliere prin Portul Constanta.
Terminalul de la Petromidia va afecta puternic afacerile Oil Terminal, in conditiile in care circa 28% din cifra de afaceri a operatorului a fost realizata in 2007 din contractele cu rafinaria grupului Rompetrol. In plus, terminalul nu va putea conta in urmatorul an nici pe afacerile cu rafinaria Rafo Onesti, activitatea acesteia fiind sistata pentru realizarea unui program de investitii. Ponderea afacerilor cu Rafo s-a ridicat in 2007 la 9% din cifra de afaceri. Conform unor surse din cadrul Oil Terminal, compania va fi nevoita sa reduca o parte din costuri, cele salariale fiind primele luate in considerare. In aceste conditii, o parte din salariatii Oil Terminal ar putea fi disponibilizati.
Conducerea companiei nu a oferit comentarii privind strategia pe care o va adopta in urma deschiderii terminalului Rompetrol. Oil Terminal va trebui sa aleaga o noua conducere, dupa ce Mihai Lupu, presedintele si directorul general al companiei, a castigat un mandat de deputat in urma alegerilor parlamentare, candidand din partea PNL.
Lupu spunea la inceputul saptamanii ca Oil Terminal negociaza cu traderul international de titei si produse petroliere Vitol incheierea unui parteneriat privind utilizarea capacitatilor sale de stocare in tranzactiile cu acest tip de produse, potrivit Mediafax.
Oil Terminal este specializata in prestari de servicii privind primirea, depozitarea, conditionarea si expedierea titeiului, a pacurii si a altor materii prime lichide pentru import, export si