Delegaţia prezidenţială, care trebuia să decoleze ieri-dimineaţă spre Bruxelles, a fost nevoită să schimbe aeronava pregătită pentru această deplasare, din cauza unor probleme tehnice. Şeful SPP, Lucian Pahonţu, a explicat că aeronava prezidenţială fusese verificată miercuri, a fost efectuat zborul tehnic de verificare, fără să se constate vreo defecţiune şi a fost sigilată. Pahonţu a spus că ieri-dimineaţă unul din aparatele de la bord „nu funcţiona în parametri normali“, şi a fost luată decizia de a fi schimbat aparatul de zbor.
Cel mai vechi avion prezidenţial din emisfera nordică Adrian Goleanu, directorul general Romavia, a explicat că s-a constatat o defecţiune a sistemului care transmite la sol date despre aeronavă. „Cu 30 de minute înainte de a decola s-a constatat în cabină o indicaţie că sistemul transponder (care transmite organelor de control de la sol date despre aeronavă-altitudine, viteză, distanţa faţă de alte aeronave) nu funcţiona - blocul electronic fiind afectat de umiditate, condens. După înlocuirea lui, aeronava a indicat o funcţionare normală la sol, însă, nefiind timp pentru efectuarea unui zbor de probă, conducerea Romavia a decis, în acord cu SPP, înlocuirea aeronavei cu cea de rezervă“, a declarat Goleanu. Avionul, un Boeing 707 al Romavia, a fost fabricat pe 14 mai 1974 şi a efectuat, până în prezent, peste 14.000 de ore de zbor. Potrivit directorului Romavia, aceasta este cea mai veche aeronavă prezidenţială din emisfera nordică. Astfel de avioane, dar de fabricaţie mai recentă, mai sunt utilizate în serviciul prezidenţial în Angola, Togo, India, Israel, dar şi pentru uzul Casei Regale a Spaniei. La finalul lunii iunie 2007, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a discutat despre achiziţionarea a două noi aeronave prezidenţiale, superdotate, dar acest plan nu a fost încă pus în aplicare de guvernul Tăriceanu, deşi propunerea, ca