Industria navale are de castigat de pe urma globalizarii mai mult decat aproape orice alt sector. Pe fondul globalizarii, insa, industria a devenit mai vulnerabila in fata crizei economice globale, conform Spiegel Online. Ratele transportului de marfuri si inchirierile de nave au scazut dramatic, numarul locurilor de munca din cadrul companiilor de transport naval sunt reduse, iar multe nave raman in porturi mai multe luni la rand.
Problemele au inceput in vara, cand cozile lungi au disparut: cozile de kilometri de camioane asteptand sa intre in terminalele din afara Los Angeles-ului, una dintre cele mai mari probleme rezultand din globalizare in ultimii ani, sau lungile cozi de nave ce transporta containere care se luptau pentru un loc la intrarea in portul din Hong Kong.
Astazi, stocurile de marfuri aflate candva la mare cautare, ca produsele electronice si textilele, cresc in fabricile din China odata cu scaderea consumului mai intai in America si mai apoi in Europa. Minereul de fier si alte minerale raman in minele din America de Sud pentru ca chinezii nu mai au nevoie atat de mare de resurse naturale pentru a produce bunuri.
Multe nave pleaca acum pe jumatate goale, daca pleaca. De fapt, companiile de transport naval retrag din ce in ce mai multe nave din circulatie pe fondul scaderii cererii. Specialistii estimeaza ca o patrime din toate navele utilizate pentru transportul de materii prime din Pacific stau acum in porturi.
Cu nu mult timp in urma, industria de transport maritim avea cel mai mult de castigat de pe urma globalizarii. Criza financiara a adus aproape o stagnare a activitatilor din cadrul industriei.
De luni intregi, preturile se afla in scadere. In primavara, mari companii de transport naval comercial ca Maersk si Hapag-Lloyd cereau inca aproximativ 2.000 de dolari pentru a transporta un container din Asia in Europa. A