Eficienta, responsabilitatea si amabilitatea angajatilor sunt doar cateva dintre lucrurile pe care companiile le pot evalua apeland la mystery shoping. Acest serviciu presupune trimiterea unui client „sub acoperire” intr-un hypermarket, restaurant sau banca. El trebuie sa se comporte ca un client cu pretentii absurde, sa enerveze, iar apoi sa observe atitudinea si profesionalismul angajatilor. Eficienta acestei strategii a facut ca numarul firmelor care ofera servicii de mystery shop
Eficienta, responsabilitatea si amabilitatea angajatilor sunt doar cateva dintre lucrurile pe care companiile le pot evalua apeland la mystery shoping. Acest serviciu presupune trimiterea unui client „sub acoperire” intr-un hypermarket, restaurant sau banca. El trebuie sa se comporte ca un client cu pretentii absurde, sa enerveze, iar apoi sa observe atitudinea si profesionalismul angajatilor. Eficienta acestei strategii a facut ca numarul firmelor care ofera servicii de mystery shoping sa creasca semnificativ.
Totusi, pe fondul crizei economice, firmele se reorganizeaza, isi restrang activitatea, taie din bugete. Astfel, cu toate că piata firmelor de mystery shopping a crescut puternic, ajungand in acest an la aproape 1,5 milioane de euro, trendul se pare ca nu va fi pastrat si in 2009.
“Ne asteptam la o scadere a cererii de servicii tip mystery shopping de pana la 40% anul viitor. Totusi managerii trebuie sa inteleaga ca taierea bugetelor, chiar daca este solutia cea mai la indemana , nu este cea mai eficienta pe termen lung. Concurenta acerba si contextul economic global in care ne aflam nu ne mai permite sa ne axam pe cantitate, ci sa ne orientam spre cresterea calitatii, fie ca vorbim de bunuri sau servicii oferite catre terti”, a declarat, pentru Capital.ro, Alexandru Dobrin, fondatorul Spectral Company.
Pe de alta parte, Cornel Neacsu, managing partner a