Intrarea in faliment a Tribune, unul dintre cei mai importanti publisheri americani, este cea mai recenta si mai clara dovada ca industria americana a ziarelor resimte efectele volumului imens de achizitii din anii 2006 si 2007 realizate in ceea ce s-a dovedit a fi cea mai nepotrivita perioada pentru cumparatori, chiar inainte ca segmentul sa intre intr-un declin dramatic, scrie International Herald Tribune.
Ziarele ar avea oricum de suferit. Migrarea constanta a advertiserilor si cititorilor dinspre editiile tiparite catre internet a capatat o amploare uriasa in acest an de recesiune. Majoritatea ziarelor sunt in continuare profitabile, insa marjele scad cu rapiditate, in conditiile in care industria a pierdut aproximativ 15% din veniturile din publicitate in acest an.
Insa publisherii cu cele mai mari probleme se afla in aceasta situatie in mare parte pentru ca au atras finantare considerabila pentru a achizitiona ziare, adesea la preturi "umflate", cele mai mari din tranzactiile respective fiind incheiate in 2006 si la inceputul anului 2007.
Tranzactia in care a fost implicata Tribune a fost cea mai ampla, 8,2 miliarde de dolari pentru a transforma in companie privata o firma ale carei active includ The Los Angeles Times, The Chicago Tribune si 23 de posturi de televiziune, o tranzactie ce aproape a triplat datoriile companiei.
In anul dinaintea anuntarii tranzactiei, McClatchy Company a achizitionat Knight Ridder, incluzand ziare ca The Miami Herald si The Kansas City Star; MediaNews Group a cumparat mai multe ziare, printre care The San Jose Mercury News si The Pioneer Press din St. Paul; investitori din Philadelphia au cumparat The Inquirer si The Daily News; o firma de private equity, Avista Capital Partners, a achizitionat The Star Tribune din Minneapolis. Companii mai mici ca GateHouse Media au cumparat mai multe ziare locale.
D