Constructorul american al Autostrazii Transilvania a anuntat ca va concedia 2.300 de angajati pentru ca nu si-a primit banii de la statul roman. Muncitorii sustin ca putinii kilometri construiti trebuie deja sa intre in reparatii.
Relatiile dintre constructorul american al Autostrazii Transilvania, compania Bechtel, si Compania Nationala a Autostrazilor si Drumurilor Nationale din Romania au ajuns sa semene cu un meci de poker. Fiecare dintre parti incearca sa speculeze slabiciunile adversarului si sa ameninte cu masuri extreme.
Deschiderea a fost facuta de reprezentantii Bechtel. Acestia au inceput prin concedierea a 100 de angajati, prin acordul partilor. A urmat un anunt referitor la trecerea a 200 de angajati din cei 2.700, cati avea Bechtel la inceputul lunii noiembrie, in somaj tehnic. Acesti oameni urmau sa primeasca 75 la suta din salarii. Pentru ca autoritatile romane nu au facut platile cerute de Bechtel, conducerea companiei americane a decis sa mizeze totul pe o singura carte. Reprezentantii Bechtel au anuntat ca vor concedia 2.300 de angajati si ca vor opri lucrarile la autostrada.
In replica, reprezentantii Companiei Nationale a Autostrazilor si Drumurilor Nationale au dat de inteles ca oprirea lucrarilor si concedierile colective sunt motive pentru rezilierea contractului cu Bechtel. Conducerea Bechtel negociaza azi cu sindicatul din cadrul companiei modul in care ar urma sa fie dati afara oamenii. Oferta conducerii companiei este plata a doua salarii compensatorii pentru fiecare muncitor concediat.
Managerul general al Bechtel, Michael Mix, a declarat ca firma pe care o conduce nu mai poate continua lucrarile din pricina lipsei banilor. Concret, el a spus ca statul roman trebuie sa vireze in conturile Bechtel suma de 27 de milioane de euro pentru lucrarile facute pana in luna iulie si care au fost deja certificat