Altex Romania, cel mai mare retailer de produse electronice, ar putea lua in considerare o scadere a vanzarilor de pana la 30% in primele trei luni ale anului viitor, ca urmare a crizei economice care a afectat semnificativ mai multe sectoare industriale, insa spera intr-o redresare in a doua jumatate a anului.
“Din ceea ce vedem acum, am putea lua in calcul o scadere de pana la 30% a vanzarilor in perioada ianuarie- martie ale lui 2009 fata de perioada similara a acestui an, pe fondul reducerii apetitului romanilor pentru produse electronice cauzate de criza financiara. Oamenii isi vor redirectiona bani catre alte sectoare decat cel al bunurilor de folosiinta indelungata cum ar fi masinile, produsele electronice si mobila. Aceasta scadere va fi compensate de vanzarile din a doua parte a anului”, a declarat Adrian Urda (foto), vicepresedintele Altex.
In prma parte a anului, compania a inregistrat cresteri semnificative de pana la 40% , iar oficialul Altex este totusi ca efectele crizei vor fi contracarate de extindere retelei.
Luna decembrie a acestui an va detine o pondere de 16-17% din totalul vanzarilor anuale fata de 20% cat era in anii trecuti.
Potrivit lui Adrian Urda, cele mai afectate produse vor fi cele din gamele high end, ale caror vanzari vor scadea considerabil din cauza faptului ca romanii se vor orienta mai mult catre produsele de care vor avea nevoie urgent tinand cont foarte mult de pret si nu de brand.
Altex estimeaza ca vanzarile de electrocasnice ar putea ajunge pana la finalul anului la 1,2 miliarde de euro, in crestere cu maxim 10% fata de anul trecut, insa in primul semestru al anului viitor vanzarile ar putea cunoaste o scadere semnificativa.
„Piata de electronice, electrocasnice si produse IT&C va avea totusi o crestere usoara si ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro, iar noi vom inregistra un avans peste