Desi luna trecuta cumparaturile de Sarbatori au avut un start slab, pana acum vanzarile din prima saptamana a lunii decembrie sunt la fel ca cele de anul trecut, indicand faptul ca trimestrul al patrulea din acest an s-ar putea imbunatati pentru unii vanzatori online, in ciuda crizei economice, scrie Wall Street Journal.
Pentru sezonul de Sarbatori inceput in noiembrie, pana la 7 decembrie, cheltuielile online au totalizat 15,63 miliarde dolari, aproape egal cu cheltuielile din aceeasi perioada a anului trecut de 15,62 miliarde dolari, potrivit companiei de cercetare comScore.
Cheltuielile online au crescut cu 7% la 4,45 miliarde dolari in timpul primelor zile din luna decembrie, datorita reducerilor si ofertelor de transport gratuit care au atras cumparatorii.
Totusi, comScore prevede pentru noiembrie si decembrie vanzari plate fata de anul trecut - 29,2 miliarde dolari. De asemenea, exista semne clare ca unii consumatori si-au redus cheltuielile din cauza incertitudinii economice. In timp ce 22% dintre cumparatori au cheltuit bani online in ziua de cumparaturi, cea mai aglomerata din an (Cyber Monday), fata de anul trecut, suma medie cheltuita a scazut cu 5% la 91,43 dolari per persoana, fata de 96,62 dolari cu un an in urma.
Analistul comScore, Andrew Lipsman, a declarat ca in special in Statele Unite luna decembrie arata mai putin sumbru decat noiembrie, adaugand ca sunt cinci zile mai putin intre Ziua Recunostintei si Craciun in acest an, ceea ce ar putea explica cresterea cheltuielilor. Lipsman a prezis ca data de 15 decembrie va fi urmatoarea zi de cumparaturi pentru retailerii online, in mare parte deoarece este una dintre ultimele zile in care cumparatorii pot dobandi la timp articolele cumparate pentru Craciun.
Scaderea cheltuielilor ar putea sa afecteze profiturile unor importanti jucatori e-commerce. Ebay a cunoscut un declin