Vineri, la Monte Carlo, a avut loc o reuniune a Consiliului Director al FIA, acolo unde s-au stabilit o serie de masuri drastice care vor afecta spectacolul din Formula 1. Se spera ca aceste masuri vor reduce costurile intre 30%-50%, insa acestea sunt socante pentru publicul larg. Din sezonul 2010, oficialii FIA vor ca in timpul curselor sa nu se mai permita alimentarea monoposturilor, fapt care va strica cu siguranta spectacolul Formulei 1. Mosley & co doresc chiar sa scurteze numarul de tururi al unei curse.
Iata cele mai importante idei care vor fi puse in practica:
1. Durabilitatea motoarelor va fi dublata. Fiecare pilot va folosi maxim 8 motoare pe sezon plus patru pentru teste. 2. Nimeni nu are voie sa aduca ajustari motoarelor, ci doar injectoarelor. 3. Un motor trebuie folosit doar pentru trei curse. 4. Nu se vor accepta testari decat in timpul curselor din weekend si la cursele pentru antrenamente. 5. Din 2010, pilotii monoposturilor din Formula 1 vor trebui sa concureze fara sa mai realimenteze in timpul cursei, aceeasi distanta va fi parcurs cu plinul facut inaintea cursei, lucru ce nu s-a mai intamplat din 1993. Acest lucru va fi supus unui sondaj public. 6. Sistemele de radio si de telemetrie vor fi standardizate. 7. Restrictii privitor la cercetarile in aerodinamica.
Echipele au respins ideea lui Max Mosley, de a folosi motorul unic produs de Cosworth, insa au ajuns la un compromis: vor folosi motoare low-cost si care vor dura mai mult.
Legat de sistemul de medaliere al pilotilor la finalul curselor, Mosley a admis ca acest lucru va fi supus unui sondaj, publicul urmand sa isi expuna parerea legata de acest subiect. Vineri, la Monte Carlo, a avut loc o reuniune a Consiliului Director al FIA, acolo unde s-au stabilit o serie de masuri drastice care vor afecta spectacolul din Formula 1. Se spera ca aceste mas