Jurnalist la revista franceza de cinema Studio din 1991 pana in 2002, Thierry Klifa se afla la al doilea lung-metraj prin acest Le Hros de la famille, dupa ce in 2004 regiza Une vie ˆ t'attendre, o poveste despre dragoste si regasire care ii avea pe generic pe Nathalie Baye, Patrick Bruel, Danielle Darrieux, Graldine Pailhas, Anouk Grinberg si Michael Cohen. De data aceasta, el se concentreaza asupra reconcilierii - posibile si nu prea - intre membrii unei familii, prilejuita de deschiderea unui testament. Dupa ce Gabriel, vedeta in travesti si proprietar al cabaretului Papagalul albastru din Nisa se sinucide, familia socata de gest se reuneste in culisele cabaretului pentru a avea o noua surpriza. Ca sa aplaneze conflictele de-o viata dintre membrii familiei, Gabriel a lasat mostenire cabaretul nu lui Nicky, magicianul spectacolului, un fel de frate ori fiu adoptiv pe care l-a luat sub aripa lui inca din adolescenta, ci fiului si fiicei lui Nicky. Nino si Marianne, in varsta de treizeci si ceva de ani, au nu doar mame diferite (Simone si Alice, care se detesta amical), ci si profesii, orientari sexuale si moduri de a vedea viata care mai mult ii despart decat ii apropie. In plus, cei doi proaspat mostenitori sunt gata sa vanda cabaretul, impreuna cu toate dansatoarele, dresorii si vietuitoarele care apar in spectacol, printre care si o languroasa cantareata care tocmai a reusit sa-i starneasca interesul amoros lui Nicky. De aici, conflictul e gata, iar filmul s-ar fi putut transforma lejer intr-o delicioasa comedie dramatica presarata cu numere muzicale, suspine lirice, secvente picante, secrete de budoar, pene, paiete si un sos amoral si amuzant, asa cum francezilor, in general, le ies atat de bine. Numai ca regizorului ii lipseste capacitatea de-a strange totul intr-o poveste fluida si inspirata, intentiile sale raman doar sugestii vagi, pe ici, pe colo, a