RBS Bank - fosta ABN Amro Romania - isi va mentine strategia de crestere prudenta sub umbrela actionarului britanic, continuand sa se bazeze pe modelul deja testat, cu accent pe canalele alternative si o prezenta teritoriala moderata.
"Mediul actual nu este unul in care sa vrei sa fii agresiv. Atat utilizatorii, cat si furnizorii de servicii financiare trebuie sa fie foarte constienti de riscuri si sa colaboreze, pentru a putea sa depaseasca furtuna de pe pietele financiare", noteaza Peter Weiss, presedintele RBS Bank Romania. El a venit in Romania in 2005, fiind adus de ABN Amro la conducerea operatiunilor locale dupa ce condusese filiala grupului olandez din Grecia. Dupa preluarea bancii de catre gigantul financiar Royal Bank of Scotland, Weiss a fost confirmat pe pozitia de presedinte al comitetului de conducere.
RBS Bank isi mentine politica de a nu furniza date financiare privind operatiunile, insa Weiss noteaza ca este "multumit" de evolutia afacerilor de anul acesta, avand "cresteri sanatoase pe toate liniile". De asemenea, el noteaza ca, cel putin in formatul de raportare catre grup, profitabilitatea se inscrie pe un trend foarte pozitiv.
In raportarile catre BNR, fosta ABN Amro a aratat insa in ultimii ani o dezvoltare sub media pietei, pierzand aproape constant teren. La sfarsitul anului trecut banca avea active de 1,84 miliarde de euro, corespunzatoare unei cote de piata de 2,6%, care o plasa pe locul 12 in sistem.
"Rebranding-ul a fost un succes. Am schimbat culorile, dar relatiile pe care le avem cu clientii nostri raman aceleasi si vom continua sa le intarim", afirma Weiss, spunand ca in linii mari afacerile au mers normal in 2008, chiar in contextul provocarilor suplimentare aduse de rebranding si de inrautatirea mediului economic.
Totodata, el spune ca sub noul proprietar business planul bancii nu se modifica, iar activit