Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, spune ca este posibil ca in 2009 compania sa reduca productia uzinei de la trei la doua schimburi, ceea ce ar determina disponibilizarea a 3.000 de angajati.
Masurile de criza se impun in toata industria auto in contextul economic actual marcat de somaj tehnic pentru mai mult de o treime din angajatii sectorului. Pana in prezent majoritatea jucatorilor au adoptat strategii pe termen scurt, menite sa ii ajute sa treaca in 2009 cu pierderi cat mai mici.
Automobile Dacia, pentru moment singurul constructor national de automobile, a emis deja strategii, rezervate ce-i drept, pentru primul trimestru al anului viitor si se gandeste care este varianta castigatoare pentru a scoate proiectul Logan si uzina pilot de la Mioveni din vartejul pierderilor in care au fost trasi toti producatorii europeni de automobile.
O prima masura pentru ianuarie si februarie o reprezinta suplimentarea zilelor de oprire a productiei, in conditiile in care primele doua luni ale anului nu sunt varfuri de vanzari pentru industria auto.
"Daca comenzile primite nu sunt suficiente, va trebui sa ajustam productia prin zile de somaj tehnic si sa vedem daca in primavara piata redemareaza inainte de a decide masuri suplimentare", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
In noiembrie Dacia a comercializat in Romania 4.600 de masini comparativ cu nivelul de 9.800 de unitati in noiembrie 2007, iar stocul aferent lunii ar fi trebuit sa aiba o valoare egala cu vanzarile. Cum vanzarile au scazut la jumatate, stocurile s-au dublat. Luna decembrie, pentru care sunt inregistrate 3.600 de comenzi pe plan local, a adus o incarcare suplimentara a stocurilor, suficiente acum pentru o perioada de 2,5 luni in functie de cererea actuala.
"Acum reducem productia pentru a reduce stocul si a-l du