40% dintre profesori consideră utile exerciţiile din vacanţă. Nici părinţii nu sunt împotrivă, dar să nu se exagereze. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Vacanţa de iarnă, care începe de azi într-o săptămână, nu le aduce copiilor doar cadourile promise de la Moş Crăciun. Cei mai mulţi dintre prichindei nu scapă de temele pentru vacanţă, cu toate că inspectoratele şcolare le recomandă dascălilor să se abţină de la a-i însărcina pe elevi să umple caietele cu exerciţii şi probleme.
Aproximativ 40% dintre profesori consideră, în ciuda „directivelor“ - date pentru prima dată în septembrie 2008 - că temele de vacanţă le sunt foarte utile copiilor, arată un sondaj realizat de Intuitex şi didactic.ro. Chiar dacă nu le dau teme scrise, peste jumătate dintre dascălii din ţară nu se dau înapoi de la a face recomandări de lectură.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) au trimis, miercuri, o notă informativă către toate şcolile, cu recomandarea ca profesorii să nu le mai pună elevilor teme sub brad. „Nu suntem absurzi, dar vrem să diminuăm această tendinţă. Există încă moda de a-i supraîncărca pe copii, iar mulţi profesori le dau multe teme pentru a-i atrage la meditaţii. Nu suntem absurzi, dacă un profesor dă cinci-şapte exerciţii, nu e o crimă“, spune Marian Banu, purtător de cuvânt al ISMB.
Vacanţa, între „relaxarea neuronului“ şi „lărgirea orizontului“
Profesorii încearcă să respecte regula „fără teme în vacanţă“, chiar dacă sunt conştienţi că mulţi colegi de-ai lor nu pot scăpa de această meteahnă. „Pe vremea mea nu se dădeau teme pentru vacanţă, dar eu, pasionată fiind, făceam singură exerciţii. Nu trebuie să împingem copilul de la spate, că se scârbeşte. Nu degeaba există vacanţele. Sunt ca să se relaxeze neuronul, nu să se încarce. Nu îi putem controla pe toţi dascălii, dar nota de la