Valoarea terenurilor expropriate pentru construcţia de autostrăzi sau drumuri naţionale este contrazisă chiar de experţii care au stabilit-o. Sursa: Eugen Olariu
„Evenimentul zilei“ a prezentat, în ediţia de ieri, modul în care preţul terenurilor de pe traseul Autostrăzii Transilvania a ajuns să fie chiar de şase ori mai mare, după ce ajung în instanţă.
La Tribunalul Cluj au fost depuse 156 de dosare de către clujenii nemulţumiţi de preţurile acordate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Avocaţii de la autostradă, lipsă la apel
Petru Guş, prim-vicepreşedinte al Partidului România Mare, filiala Cluj, şi consilier judeţean, este unul dintre evaluatorii funciari care stabilesc, pe de-o parte, preţuri mici pentru terenurile aflate în această situaţie, după care, pe de altă parte, le „umflă“ de câteva ori pe hârtie, în calitate de membri ai comisiilor de experţi desemnate de magistraţi.
Asta pentru că, deşi legea spune că preţurile de expropriere trebuie calculate la momentul transferului dreptului de proprietate, mulţi experţi stabilesc un preţ la nivelul la care ar ajunge dacă investiţia ar fi deja finalizată.
Numele expertului Guş apare şi în cazul exproprierilor pentru construcţia Autostrăzii Transilvania. Avocata Cecilia Popa, de la casa de avocatură Cecilia Popa& Asociaţii, care se ocupă de exproprierea terenurilor, vorbeşte în termeni duri despre Petru Guş.
„S-a ajuns la un fel de organizaţie mafiotă. Hai să nu spun mafiotă, că e greu cuvântul. La fiecare din aceste evaluări catastrofice pe care le primim facem observaţii. Cerem contraexpertize, dar instanţele nu iau în considerare observaţiile noastre“, ne-a declarat avocata.
Petru Guş a fost ales să se ocupe de evaluările terenurilor pentru că este o personalitate pe plan local.