Ultima zi de a Festivalului Studio de joi, 11 decembrie, a demonstrat ca niste tineri artisti ale caror perspective sunt îngradite datorita conditiilor sociale pot vorbi sincer prin ceea ce fac si mai ales pot umple scena de energie. Este vorba de reprezentatia “Fight Club” de Chuck Palahniuk al trupei din Chisinau, un spectacol al celor “nascuti cu tragedia în sânge”. În mod uimitor întreaga regie este facuta de un tânar actor, Viorel Pahomi, care reuseste sa foloseasca conventia ca lucru artistic.
Reporter: Este primul spectacol pe care îl regizezi?
Viorel Pahomi: Pot spune ca “Fight Club” este primul spectacol integru însa am mai regizat secvente din “Hamlet” de Shakespeare si “Minunea Sf. Antonie” de Maeterlink.
Rep.: În creatia ta esti influentat de un anumit de gen de teatru?
V.P.: Gust orice gen daca e facut bine însa pot spune ca o amprenta puternica asupra mea a fost pusa de teatrul din Bratislava unde am simtit pentru prima oara ca acei actori au ceva în sânge, ca daca ceva întrerupe spectacolul ei vor muri pur si simplu.
Rep.: Cum se face ca un economist convins a ajuns sa studieze arta actorului si mai nou sa fie preocupat de regie?
V.P.: Cred ca nu am sa înteleg niciodata ce s-a întâmplat. Pur si simplu m-am trezit într-o dimineata si i-am zis mamei: “ma duc la actorie” si m-am prezentat la examen total nepregatit.
Rep.: Ai fost admis din prima, ce crezi ca a determinat juriul sa te aleaga?
V.P.: Poate au fost impresionati de vocea mea (zâmbeste), pentru ca le-am cântat în sapte limbi. Dupa câtiva ani l-am întrebat pe presedintele juriului de atunci de ce m-a ales, iar raspunsul sau a fost: “intuitia”.
Rep.: Ulterior ai început sa te ocupi si de regie, care a fost prima încercare în acest domeniu?
V.P.: Prima încercare a fost, în mod ironic, un fragment din “Fight Club”, dupa care am început sa fac a