97,38% dintre români obisnuiesc să facă daruri de Craciun si 54,28% dintre acestia declară că si anul acesta bugetul alocat cheltuielilor pentru cadourile de final de an va rămâne acelasi. În apropierea sărbătorilor de Crăciun criza internatională nu pare să afecteze semnificativ moralul românilor si, desi majoritatea se asteaptă ca la începutul anului viitor situatia lor financiară să sufere modificări, 63,84% declară că salariul lunii decembrie va fi destinat cadourilor d
97,38% dintre români obisnuiesc să facă daruri de Craciun si 54,28% dintre acestia declară că si anul acesta bugetul alocat cheltuielilor pentru cadourile de final de an va rămâne acelasi.
În apropierea sărbătorilor de Crăciun criza internatională nu pare să afecteze semnificativ moralul românilor si, desi majoritatea se asteaptă ca la începutul anului viitor situatia lor financiară să sufere modificări, 63,84% declară că salariul lunii decembrie va fi destinat cadourilor de Crăciun.
Doar 1 din trei români a reusit să facă economii pentru cadourile de Crăciun. Acestea sunt rezultatele sondajului de opinie desfăsurat de Aviva Grup România la finalul lunii noiembrie 2008 în rândul românilor.
În topul listei de cadouri de Crăciun se află produsele cosmetice si îmbrăcămintea, peste 60% din respondenti bifând această optiune, iar cele mai importante si consistente cadouri sunt achizitionate pentru
copii.
România este o societate orientată cu preponderenta spre consum, în comparatie cu tările din Europa de Vest, unde populatia pune accent pe componenta de economisire. În acest mediu economic instabil, se poate remarca, spre finalul anului, o oarecare prudentă în comportamentul de consum al românilor. Astfel din cei peste 39% respondenti, care au declarat că suma medie cheltuită pe cadourile de final de an se situează între 200 RON si 500 RON, anul acesta, 40% intenti