» Recesiunea economica din Statele Unite ale Americii, ale carei unde au afectat deja tarile Europei, va fi serios resimtita si de Romania in cursul anului viitor. Pe Batranul Continent, formatiunile sportive dependente de generozitatea sponsorilor au inceput deja sa sufere din cauza crizei firmelor si a concernelor care in ultima vreme si-au micsorat sau chiar anulat bugetele pentru sponsorizari. Deocamdata, sportul romanesc nu a fost afectat puternic de criza economica internationala, dar pentru anul viitor conducatorii federatiilor sportive de la noi prevad un buget de la stat serios diminuat si "vremuri grele".
Unul dintre primele sporturi romanesti de elita care a inceput sa resimta criza este atletismul. "Noi am avut foarte multi sponsori care ne-au sustinut activitatea pana acum, pentru ca doar cu ce primeam de la stat nu ne-am fi putut descurca (n.r. – atletismul a fost intotdeauna sportul cu cel mai mare buget de la stat, dar si cu cele mai consistente fonduri extrabugetare). Din pacate, situatia nu se anunta roz. Mare parte a contractelor expira la finalul anului, iar majoritatea fostilor nostri parteneri nu se inghesuie sa reinnoim intelegerile. Mai mult, dintre acestia, o multime fie nu mai raspund la telefon, fie ne evita spunand la nesfarsit ca sunt ocupati. Practic, in momentul de fata, singurele contracte sunt cu Distrigaz, Gatorade si Actavis, dar intelegerea cu acesta din urma expira pe 31 decembrie", ne-a declarat Gabriela Szabo, secretar federal in cadrul FRA.
Intelegerea cu Distrigaz, intr-un fir de par
Unul dintre cele mai importante contracte de sponsorizare ale FR de Atletism, cel cu Distrigaz, se pare ca se tine intr-un fir de par. Parteneriatul, in valoare de sute de mii de euro, care ar trebui sa se incheie la jumatatea anului viitor, este in pericol sa se termine mai devreme cu sase luni din cauza noii polit