Christian Estève, preşedintele regional al Renault, a primit distincţia de la Asociaţia Presei Auto, după ce a condus Dacia la privatizare şi a făcut-o profitabilă. În ultimii zece ani, a condus comisia de negociere în privatizarea Dacia şi a susţinut ţara noastră în procesul de alegere a sediului al centrului de inginerie RTR. M-am întâlnit cu Christian Estève, preşedinte al regiunii Euromed al Renault, din care face parte şi România, în dimineaţa de după decernarea premiilor în industria auto locală. I-a fost acordată distincţia „omul deceniului” pentru că Estève a condus comisia de negociere în privatizarea Dacia şi a susţinut ţara noastră în procesul de alegere a sediului al centrului de inginerie Renault Technologie, în urmă cu doi ani. În mandatul său, Dacia nu a reuşit să treacă pe profit.
S-a întâmplat însă la un an după plecarea lui Estève în poziţia de secretar general adjunct al grupului Renault. Dacia continuă să fie profitabilă de atunci.
Felicitări, domnule Estève, sunteţi omul deceniului în industria auto românească!
Da, o distincţie care mă onorează. Am avut norocul să fiu omul potrivit la locul potrivit, la începutul construcţiei unui succes. Chiar dacă acum nu mai locuiesc în România, ţara asta este o pagină importantă din viaţa mea, am multe amintiri de aici.
Pentru că vorbiţi de amintiri, care este cea mai dragă din cei cinci ani în care aţi condus Dacia?
Semnarea acordului de privatizare, cu siguranţă. Eram cu toţii atât de tensionaţi încât după semnare aproape am început să plâng. A fost un proces dificil pentru că nu exista un cadru juridic.
De un deceniu călătoriţi frecvent în Bucureşti. Cum îl percepeţi acum?
Când am plecat spre aeroport după prima mea vizită în România, am plecat pe seară din Bucureşti, drumul către Otopeni era în b