Industria presei scrise ar putea fi "decimata" in 2009, o publicatie din 10 fiind nevoita sa isi reduca tirajul cu mai putin de jumatate, sau sa treaca integral pe online, nefiind exclusa nici posibilitatea disparitiei, conform unui raport realizat de compania de consultanta Deloitte. Astfel, previziunile au avansat de la dificile la "imposibile" pe masura ce printul fiind amenintat de scaderea veniturilor din publicitate de peste 20% si de o micsorare a celor din abonamente de 10%. "Situatia
Industria presei scrise ar putea fi "decimata" in 2009, o publicatie din 10 fiind nevoita sa isi reduca tirajul cu mai putin de jumatate, sau sa treaca integral pe online, nefiind exclusa nici posibilitatea disparitiei, conform unui raport realizat de compania de consultanta Deloitte.
Astfel, previziunile au avansat de la dificile la "imposibile" pe masura ce printul fiind amenintat de scaderea veniturilor din publicitate de peste 20% si de o micsorare a celor din abonamente de 10%.
"Situatia poate fi asemanata cu o spirala inversata", a declarat Howard Davies, partener la Deloitte si co-autor al raportului "Printul este in pericol". "Era deja o perioada dificila pentru industria presei scrise, dar va deveni si mai grea pe masura ce piata de publicitate se deterioreaza", a mai adaugat acesta.
In cadrul aceluiasi raport publisherii primesc o alternativa: reducerea semnificativa a activitatii pe Internet. Astfel, raportul Deloitte ofera ca exemplu in acest sens piata publicatiilor print din Japonia, care a limitat dintotdeauna continutul publicat pe online, inregistrad acum, in plina criza, pierderi mult mai mici decat in Europa sau in SUA. Astfel, cititorii interesati de publicatia respectiva vor fi nevoiti sa cumpere varianta tiparita, avand acces limitat la varianta online.
Criza financiara isi pune amprenta deja si in industria presei. Astfel, g