Japonia va renunta la primul model de trenuri de mare viteza, Dream Superexpres Zero Series, la 44 de ani dupa ce a realizat prima cursa.
Compania de cale ferata West Japan Railway a inceput inca de saptamana trecuta sa inlocuiasca modelul original, lansat in 1964, si ultima cursa a fost efectuata duminica.
Capabile sa atinga viteze de 220 de kilometri pe ora, trenurile au devenit un simbol al dezvoltarii econonomice a Japoniei dupa cel de-Al Doilea Razboi Modial, relateaza The Telegraph.
Trenurile sunt cunoscute drept shinkansen, iar ultimul model care functioneaza acum in Japonia este N700 Series Shinkansen, care sunt capabile sa atinga viteze de 300 de kilometri pe ora, utilizand cu 20% mai putina energie decat predecesoarele lor.
Curand insa si acestea vor fi de domeniul trecutului. Inginerii lucreaza acum la primele trenuri cu levitatie magnetica. Se estimeaza ca acestea vor fi puse in functiune in 2025 si vor fi suspendate deasupra sinelor cu ajutorul unor campuri magnetice puternice, atingand viteze record de 500 de kilometri pe ora.
Singura zona in care functioneaza un tren cu levitatie magnetica este Shanghai. Acesta poate atinge viteze de 430 de kilometri pe ora.
Japonia va renunta la primul model de trenuri de mare viteza, Dream Superexpres Zero Series, la 44 de ani dupa ce a realizat prima cursa.
Compania de cale ferata West Japan Railway a inceput inca de saptamana trecuta sa inlocuiasca modelul original, lansat in 1964, si ultima cursa a fost efectuata duminica.
Capabile sa atinga viteze de 220 de kilometri pe ora, trenurile au devenit un simbol al dezvoltarii econonomice a Japoniei dupa cel de-Al Doilea Razboi Modial, relateaza The Telegraph.
Trenurile sunt cunoscute drept shinkansen, iar ultimul model care functioneaza acum in Japonia este