Ford si Renault sunt nevoite sa solicite imprumuturi de la Banca europeana de Investitii pentru a continua proiectele din Romania. Pentru a accede la aceste surse de finantare, ambele companii au insa nevoie de garantii ale statului roman. Pentru proiectul de la Craiova, Ford a solicitat BEI un imprumut in valoare de 400 de milioane de euro, in timp ce Renault a facut acelasi lucru, insa, suma solicitata este de numai 100 de milioane de euro. Operatiunea este similara cu cea facuta de Volkswage
Ford si Renault sunt nevoite sa solicite imprumuturi de la Banca europeana de Investitii pentru a continua proiectele din Romania. Pentru a accede la aceste surse de finantare, ambele companii au insa nevoie de garantii ale statului roman. Pentru proiectul de la Craiova, Ford a solicitat BEI un imprumut in valoare de 400 de milioane de euro, in timp ce Renault a facut acelasi lucru, insa, suma solicitata este de numai 100 de milioane de euro.
Operatiunea este similara cu cea facuta de Volkswagen in Germania, VW fiind prima companie din Germania care recurge la acest tip de solicitare.
Conform companiei de consultanta McGuireWoods, reprezentantul de Relatii Publice al producatorului auto Ford "Confirmam faptul ca am cerut Guvernului Romaniei o scrisoare de garantie pentru obtinerea unui imprumut in valoare de 400 milioane de euro de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI). Daca imprumutul va fi aprobat, Ford intentioneaza sa investeasca acesti bani in proiectul de la Craiova."
"Fleming a confirmat ca anul viitor Ford va incepe productia la Craiova cu modelul Transit Connect. De asemenea, vom continua sa pregatim uzina pentru modele noi, pe care intentionam sa le fabricam in Banie in anii urmatori", se arata in comnicatul McGuireWoods.
Cititi si:
- Volkswagen cere garanţii de stat