Ford si Renault au solicitat saptamana trecuta garantarea de catre statul roman a unor investitii ce insumeaza 500 mil. euro, fiind unul dintre primele ajutoare de stat de acest gen solicitate de investitorii straini pe plan local dupa integrarea in UE.
Prim-ministrul Calin Popescu-Tariceanu a declarat ca un astfel de ajutor poate fi acordat celor doi constructori de automobile si a mentionat ca un sprijin similar ar putea fi acordat si pentru compania austriaca Voestalpine daca va decide sa construiasca combinatul siderurgic in Romania. Investitia Voestalpine a fost evaluata la cinci miliarde de euro.
Renault a solicitat garantia statului pentru obtinerea unui imprumut de 100 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, fondurile urmand sa fie utilizate pentru continuarea dezvoltarii proiectului Logan pe plan local. Pana in prezent investitiile Renault in Romania au ajuns la 1,4 miliarde de euro, iar pana in 2012 sunt programate sa atinga 2,2 miliarde de euro.
Pentru toate proiectele de investitii din domeniul auto care s-au incadrat in planul de dezvoltare locala/ regionala au fost acordate ajutoare de stat, iar pentru urmatorii cinci ani bugetul de sustinere a acestor investitii se ridica la 500 de milioane de euro.
"Renault are nevoie de aceste fonduri pentru investitia de la Titu, iar un credit obtinut de la BEI este mult mai avantajos decat de la alta institutie financiara, datorita dobanzii mai reduse. Investitiile vor continua chiar daca nu se obtine acest credit", au declarat surse din cadrul Automobile Dacia.
Proiectul Renault Technologie Roumanie (RTR), dezvoltat de constructorul francez in localitatea Titu, reprezinta un program de investitii de aproape 500 de milioane de euro derulat pe o perioada de 5 ani.
Renault a demarat in a doua jumatate a acestui an lucrarile la constructia centrului tehnic la