Compania British American Tobacco (BAT), unul dintre cei trei mari jucatori de pe piata locala a tutunului, a angajat 100 de oameni pentru centrul de servicii financiare British American Shared Services Europe (BASS Europe) pe care l-a deschis la Bucuresti.
Producatorul a ales Bucurestiul pentru acest centru regional dupa ce a analizat 19 locatii in Europa, iar pana in 2010, planul companiei este sa mai angajeze inca 150 de persoane. Initial BASS Europe va deservi entitatile British American Tobacco din 22 de tari europene, insa numarul acestora s-ar putea duce la 36 la orizontul anului 2010.
BASS Europe este principalul centru de servicii financiare pentru entitatile comerciale ale grupului British American Tobacco din Europa si furnizeaza servicii precum plati, trezorerie, gestiune baza de date furnizori si clienti, plan de conturi, gestiune contabila si raportari.
BAT a rulat in 2007 afaceri de 824 mil. euro si a atins o cota de piata de peste 40%, potrivit companiei. Motorul vanzarilor BAT este brandul Kent, avansul acestei marci fiind sustinut si de tendinta globala de orientare catre tigarile light. Producatorul vizeaza o cota de piata de 50% pana in 2010, fata de 42,5%, cat detine in prezent, potrivit datelor companiei.
Atingerea acestei cote de piata va fi sustinuta de cresterea cu doua cifre a vanzarilor BAT din acest an, care ar duce afacerile companiei inspre un miliard de euro. Astfel, BAT ar fi primul producator de bunuri de larg consum (FMCG) care ar atinge acest prag, in conditiile in care, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen, tigaretele sunt si cel mai important segment din FMCG, devansand vanzarile de bere si de bauturi racoritoare.
BAT detine in Romania o fabrica care produce 20 de miliarde de tigarete anual, 25% din productie fiind exportata in 15 tari din Europa. Potrivit BAT, in 2007 valoa