Allianz-Tiriac, cel mai mare jucator din piata asigurarilor, si-a bugetat pentru anul viitor o crestere de sub 10% pe segmentul asigurarilor generale, care reprezinta peste 90% din afacerile totale ale asiguratorului, in conditiile in care pana acum cresterile companiei au fost de doua cifre.
"Nu a fost usor sa stabilim bugetul pentru 2009. Am inceput cu niste scenarii pe care ulterior le-am schimbat. Primul scenariu prevedea o crestere de peste 10%, iar ultimul prevede un avans de sub 10%. In continuare raman multe semne de intrebare, pentru ca lucrurile devin mai clare doar pe masura ce trece timpul", a declarat Aurel Badea, directorul executiv de asigurari generale al Allianz-Tiriac.
El spune ca Romania nu a mai trecut printr-o astfel de criza si ca un rol important in joaca acum strategia noului guvern.
"Noi facem scenarii cu privire la impactul crizei in piata, dar guvernul si politica lui joaca un rol foarte important, pentru ca piata asigurarilor se afla undeva la capatul circuitului economic. Daca economia merge bine, creste cererea de asigurari, iar daca economia scade, se reduce si cererea de asigurari, dar nu proportional. Sunt linii de asigurari avantajate de criza, cum ar fi cele de credite comerciale", afirma Badea.
Criza economica a afectat piata asigurarilor Casco pentru persoane fizice, a carei crestere a incetinit in ultima luna din cauza scaderii vanzarilor de masini noi. Pe partea de clienti corporate, Badea spune ca sumele alocate de companii pentru programe de asigurare au scazut.
"Acum e perioada de reinnoire pentru conturile corporate si am observat ca toti managerii sunt interesati sa scada costurile. Bugetele alocate programelor de asigurare au scazut cu 10-20%. Unii manageri opteaza pentru o fransiza mai mare (partea din paguba suportata de asigurat, pe masura ce aceasta creste, scade prima platita - n.r.), iar