Problemele semnalate de ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei, in baza reportajului realizat de HotNews.ro "Am negociat pentru un candidat. Cum apari la un show TV cu 5.000 sau 20.000 de euro", "sunt foarte greu verificabile", a spus in sedinta publica de marti a CNA presedintele acestui for, Rasvan Popescu. Prin urmare, acestea nu pot proba o posibila incalcare a deciziei privind campania electorala. Insa, pentru evitarea unor derapaje similare in campania pentru alegerile europarlamentare, "solutia de fond este o modificare a legislatiei de campanie pe care ne-am propus sa o ducem la indeplinire pana la sfarsitul lunii martie", a spus Popescu.
CNA nu a contactat HotNews.ro in legatura cu materialele pe baza carora a fost realizat reportajul.
CNA a dezbatut, marti, sesizarea primita la sfarsitul campaniei electorale din partea ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei cu privire la reportajul realizat de HotNews.ro, in conditiile in care, in sedinta publica din 4 decembrie, Rasvan Popescu hotarase ca, odata campania electorala incheiata, CNA nu va da curs altor dezbateri pe acest subiect.
CNA a cerut posturilor o evidenta cu emisiunile contra cost. Doar Realitatea a raspuns
Intre timp, Consiliul a solicitat posturilor invocate in articolul HotNews.ro o evidenta cu emisiunile electorale realizate contra-cost si tarifele percepute candidatilor. Realitatea TV a fost singurul post care a raspuns solicitarii CNA, cu precizarea ca a incasat bani doar pe spoturi electorale, neavand cereri pentru emisiuni de promovare electorala.
"Se poate conta si pe faptul ca toate informatiile pe care le avem, le tinem la dispozitia Curtii de Conturi care, in momentul in care va verifica cheltuielile facute de partide cu aceasta campanie, le va putea verifica si cu informatiile noastre", a afirmat Rasvan Popescu.