Numărul unic european pentru apeluri de urgenţă 112 a devenit în cele din urmă funcţional în toate statele membre UE, după ce ultimele probleme au fost remediate în România şi Bulgaria, a anunţat ieri Comisia Europeană (CE).
Implementarea numărului european unic, începută în 1991, a fost întârziată în mai multe rânduri de problemele statelor membre, inclusiv România.
În septembrie 2008, după deschiderea procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cauzată de întârzierile autorităţilor de la Bucureşti, Bruxelles-ul a acordat României o perioadă suplimentară de trei luni pentru a rezolva problemele legate de localizarea apelantului. La sfârşitul lui noiembrie, Bucureştiul a anunţat că informaţiile de localizare a apelantului sunt disponibile pentru serviciile de urgenţă în cazul tuturor apelurilor efectuate de la un telefon mobil. Informaţiile au fost verificate de experţii UE şi ar putea permite închiderea, în 2009, a procedurii privind încălcarea dreptului comunitar, a precizat CE într-un comunicat.
„Statele membre mai au încă de lucru în acest domeniu, însă obiectivul principal, şi anume acela de a avea un număr unic pentru apeluri de urgenţă, a fost atins“, a declarat Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicaţii.