Dealerii au decis să amâne Salonul Auto pentru 201. Prezenţa la SIAB s-a taxat anul trecut cu circa 500 de euro pe metrul pătrat, bani pe care importatorii auto nu-i mai au. Membrii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile au decis ieri, în unanimitate, să anuleze ediţia din octombrie anul viitor a Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB), din cauza dificultăţilor cu care se confruntă industria auto atât la nivel mondial, cât şi pe plan naţional. Următoarea ediţie a SIAB ar putea avea loc cel mai devreme în 2011.
Potrivit APIA, situaţia dificilă a pieţei auto din România este cauzată, în principal, de importurile masive de maşini second-hand.
„Perspectivele pentru anul viitor nu sunt deloc îmbucurătoare”, au declarat importatorii de autoturisme, care au motivat că ar urma să folosească banii pentru campanii promoţionale.
Costuri de milioane
Costul mediu al închirierii unui stand în cadrul SIAB 2008 a fost cuprins între 50 şi 90 de euro pe metrul pătrat, în timp ce costul mediu pentru amenajarea standului a trecut de 400 de euro pe metrul pătrat, potrivit organizatorilor.
Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală şi compania care a avut anul trecut cel mai întins stand la SIAB, de 3.000 de metri pătraţi, a plătit circa 1,5 milioane de euro, potrivit calculelor bazate pe aceste date.
Reprezentanţii Porsche nu au vrut să comenteze, considerând că suma este „irelevantă pentru public”.
Un importator de talie medie a plătit cu circa 450.000 de euro prezenţa în cele două săptămâni ale salonului auto de anul trecut.
Salon de prestigiu
SIAB, considerat cel mai important eveniment de acest fel din Europa Centrală şi de Est, a reunit anul trecut 200 de expozanţi şi 500 de mărci. Salonul a fost vizitat