Marius Ghenea, omul de afaceri care a pus bazele retailerului de produse electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo, se extinde pe piata cafenelelor cu brandul Testa Rossa, intr-un moment in care multi jucatori isi revizuiesc planurile de investitii sau chiar renunta la business.
"In Romania, cred ca ultimele lucruri la care se va renunta, in conditiile unei crize financiare, sunt acele lucruri care fac bucuria vietii cu costuri putine. La noi tichetul pe client ajunge la 3,5 euro, ceea ce inseamna ca oricine isi va permite sa petreaca o jumatate de ora la acest pret", a declarat Ghenea, care adauga ca daca cafeneaua este amplasata intr-o zona cu trafic constant, vanzarile sunt garantate.
Criza financiara, crede Ghenea, nu va dura mai mult de trei ani, iar la sfarsitul lui 2010 "vom iesi din ochiul furtunii", ceea ce inseamna ca nu "va fi o problema din punct de vedere operational sa sustinem costurile pentru lantul de cinci cafenele Testa Rossa, cat va numara atunci, chiar daca unitatile nu vor performa la nivelul pe care ni l-am propus".
Potrivit jucatorilor din piata, inceputul anului viitor va coincide cu inchiderea mai multor branduri de cafenele, incapabile sa reziste turbulentelor de pe piata. Lantul de cafenele polonez CoffeeHeaven a anuntat deja ca se va retrage din Romania incepand cu luna martie a anului viitor.
Omul de afaceri crede ca pe high-street si in malluri exista posibilitatea ca un numar mare de cafenele sa nu reuseasca sa-si acopere costurile si sa inchida sau sa se restructureze.
"Acele spatii vor fi tinta pentru noi, iar in momentul in care vom merge, vom avea o pozitie buna de a renegocia preturile chiriilor pe fondul problematicii crizei, pentru ca antreprenorii nu vor mai fi atat de entuziasti sa ofere preturi atat de mari ca pana acum. Am luat deja in vizor anumite cafenele, dar numele lor va fi anuntat la m