Compania de transport rutier de marfuri Ro Holland Trans Medias, care face parte din grupul olandez De Greef, estimeaza ca va inregistra in acest an afaceri de 7,5 milioane de euro, cu 25% mai mult fata de anul precedent si nu prevede scaderi drastice ale volumelor.
"Comparativ cu perioada similara a anului trecut volumele de transport au crescut, ca urmare a majorarii cu 20% a parcului de autovehicule si a orientarii noastre catre efectuarea de curse rapide, ceea ce ne da posibilitatea efectuarii cu acelasi camion a mai multor curse lunar", a spus Leondard Negrea, directorul comercial al companiei.
Negrea este de parere ca efectele crizei vor fi vizibile in functie de clientii pe care ii are o companie de transport si de ponderea pe care o are un anumit domeniu in cifra de afaceri a unui transportator.
"Nu putem nega efectele crizei, insa la nivelul clientilor nostri acestea sunt foarte putin vizibile. Criza ii va afecta mai ales pe cei care transporta pentru industria auto. Depinde insa si de strategia firmei. Daca o companie care avea 20 de camioane transporta numai autoturisme, va intra imediat in colaps, pe cand una care are 20 de camioane, dar transporta masini doar cu cinci dintre camioane, nu va avea mari dificultati in a-si continua activitatea. A fost o buna oportunitate pentru multe firme sa se dezvolte pe langa un singur mare exportator sau importator, dar acum, cand acesta are probleme, ele vor fi primele victime", a spus Negrea, care a precizat ca nu prevede scaderi dramatice ale cererii de bunuri necesare traiului zilnic, precum alimente sau imbracaminte, dar ca vom asista la o cerere mai mica in electrocasnice sau IT, adica bunuri de folosinta indelungata.
Majoritatea clientilor Ro Holland sunt din domeniul alimentar sau din industria farmaceutica. Nici un client nu contribuie insa cu mai mult de 10% la afacerile companiei, ce