Retelele internationale de magazine de bricolaj active pe piata locala planifica finalizarea unor investitii cumulate de circa 250 mil. euro in extindere in 2009, in crestere fata de valoarea de 170 mil. euro realizata in acest an.
Cei sase retaileri internationali activi in comertul local de bricolaj - Praktiker, Bricostore, BauMax, Mr. Bricolage, Hornbach si OBI - ar putea deschide anul viitor intre 21 si 24 de magazine, fata de 16 cate au inaugurat in 2008, potrivit planurilor anuntate in aceasta luna.
Companiile se arata insa precaute si spun ca sunt pregatite pentru ajustari de bugete in 2009 daca piata va fi afectata in primul trimestru de dificultatile din sectorul financiar.
"Sectorul romanesc do-it-yourself (retailul de bricolaj - n. red.) are in continuare un important potential de crestere, dar asteptarile de pana acum privind evolutia acestuia trebuie ajustate pentru 2009, in actualul context economic. Lucrurile se pot schimba de la o luna la alta si cred ca in primul trimestru din 2009 se va vedea mult mai clar in ce directie o va lua piata", spune Guenter Vosskaemper, directorul general al Praktiker Romania.
Praktiker, liderul pietei locale de bricolaj, s-a extins in ultimii patru ani cu un numar de 4-5 unitati pe an, iar pentru 2009 estimeaza in acest moment mentinerea ritmului de expansiune. Dezvoltarea retelei la nivel national va fi si anul viitor prioritatea numarul unu a companiei in Romania, potrivit directorului companiei. Praktiker opereaza in acest moment 25 de magazine.
"Pentru toate companiile din sector este cert ca eficienta in adaptarea la noile conditii, controlul costurilor si productivitatea spatiului de vanzare vor fi vitale. Cu atat mai mult cu cat turbulentele economice surprind lanturile de magazine in plina expansiune, iar fiecare investitie in deschiderea de noi magazine conteaza pentru ocupar